Organizace provozu
PROVOZ MATEŘSKÉ ŠKOLY
Provoz mateřské školy je od 6: 00 – 16:00 hodin.
Rodiče ráno přivádějí děti do MŠ nejpozději do 8:00 hod, a o příchodech mimo tento čas, předem informují učitelky. Mateřská škola se uzamyká v 8:00, rodiče přicházející s dětmi po této době využívají ke vstupu do MŠ zvonek umístěný u hlavních dveří. Podmínky a opatření k zajištění bezpečnosti jsou předmětem Školního řádu a Minimálního standardu bezpečnosti školy.
Pro rodiče, kteří si vyzvedávají děti po obědě, se otvírá škola od 12:00 – 12:30 hod a odpoledne je MŠ otevřena od 14:15 hod.
MŠ se uzavírá v době hlavních prázdnin po dohodě se zřizovatelem.
PROSÍME – CHOĎTE VČAS!
Někomu se tato prosba může zdát banální, ale není tomu tak – podívejme se na to dětskýma očima.
Když si ráno dítě nepohraje s ostatními, jak je zvyklé, není „ve své kůži“, nezačne mu hezky celý den. Pojďme dopřát ranní pohodu všem dětem i těm, které už si ji ve školce od rána užívají - bez odbíhání paní učitelky, otvírání a zavírání dveří, bez rušení jejich pozornosti a zaujetí. Od 8:30 většinou začínají řízené nebo skupinové činnosti (nejčastěji komunitní kruh, cvičení, ale i práce v koutcích, centrech), kdy se pedagog věnuje dětem. Těm se ostatně věnuje nepřetržitě - neustále má na zřeteli, kde jsou, co dělají, jak se chovají. Čas na ranní výměnu informací o dítěti s rodičem se opožděným předáním značně omezí, předání není dostatečné.
Co nám na pozdním příchodu vadí:
- Ztěžuje úklid a ohrožuje vaši bezpečnosti: např. uklouznutí po mokrých podlahách a schodišti
- Narušuje se rozběhnutá činnost dětí: pozdním příchodem se vašemu dítěti omezí možnost volby činnosti a plynulé zapojení se do již nabízených a započatých aktivit. Ostatní děti jsou „vytrženy“ a jejich pozornost a zájem je kolikrát pryč. Víte sami, jaké to je, když si něco naplánujete a někdo vás vyruší……co jsem to vlastně chtěl?.......
- Omezuje podmínky pro vývoj dítěte: i včasným příchodem má dítě nastaveny co nejlepší podmínky pro vývoj. Dítě se učí vším, co dělá, a po celou dobu, kdy je u nás - i ráno při spontánní hře. Je to stejné, jako když nevidíte film od začátku - nevíte pořádně o co jde….
Učme děti od začátku ne hned velkým vlastnostem, ale malým ctnostem. A k těm včasný příchod patří. Prosím informujte nás, o plánovaných pozdějších příchodech alespoň den předem. Pokud máte problém s ranním vstáváním, oblékáním atd. můžeme si o tom společně pohovořit a najít možnosti řešení. Naše vzájemná komunikace pomůže nejvíc samotným dětem – ve školce pak budou už od rána spokojené.
POSTUP PŘI OPAKOVANÉM POZDNÍM VYZVEDÁVÁNÍ DÍTĚTE JE UVEDEN VE ŠKOLNÍM ŘÁDU MATEŘSKÉ ŠKOLY.
OMLOUVÁNÍ A NAHLÁŠOVÁNÍ DĚTÍ
Povinností rodičů či zákonných zástupců dítěte je oznámit MŠ předem známou nepřítomnost dítěte nejpozději do 12,30 hod dne před předpokládanou nepřítomností. Není-li nepřítomnost dítěte předem známa, omluví dítě jeho zákonný zástupce MŠ neprodleně po zjištění této skutečnosti.
Při omluvě uvede důvod nepřítomnosti a její předpokládanou dobu.
Po nepřítomnosti je nutné den předem do 12:30 dítě opět nahlásit k docházce.
V praxi to znamená dvě možnosti:
- odhlášení dítěte na dobu určitou – např. do středy a v tomto případě je na čtvrtek automaticky přihlášeno
- na dobu neurčitou, do odvolání – dítě bude automaticky na další den odhlašováno a den před nástupem musí rodič dítě k docházce přihlásit.
REŽIM DNE
- je flexibilní, uvedené časy jsou orientační a mohou být přizpůsobeny potřebám dětí, provozu MŠ, počasí, po celý den je samoobslužný pitný režim
6:00 – 8:15
otevření mateřské školy
děti se scházejí ve III. třídě (Berušek)
7,15 - děti se rozcházejí do svých tříd (Kuřátek a Žabiček)
převažují spontánní hry a činnosti dětí podle jejich volby a výběru ve třídách
podle potřeby individuální práce, řízené činnosti
8:15 – 9:30
pokračování ve spontánních hrách
pohybové aktivity – řízené, spontánní
společné přivítání dne v komunitním kruhu – řízená činnost
hygiena, dopolední stolování - svačina
skupinové činnosti nabízené učitelkou (nepřímo řízené samostatné činnosti – pedagogem nabízená nabídka, činnosti v centrech a koutcích
zhodnocení činností a výběr námětů pro další činnosti
příprava na pobyt venku
9:30 – 11:30
odchod na pobyt venku (v letních měsících i dříve)
pokud není vhodné počasí – pohybové a náhradní aktivity v MŠ
11:30 – 14:15
hygiena, oběd
příprava na odpočinek
čas relaxace a odpočinku, klidové činnosti
individuální práce s dětmi
14:15 – 15:00
odpolední stolování - svačina
samostatné (spontánní a skupinové) herní a pohybové aktivity dětí
podle potřeby individuální práce, řízené činnosti
15,00 – 16,00
soustředění dětí ve III. třídě či na zahradě – spontánní hra
individuální práce
postupné odcházení domů
Co děti do MŠ potřebují
- umělohmotný kelímek, kartáček a pastu na zuby – vše označené
- 1 malý hrneček s obrázkem (podepsaný) na pitný režim
- označené pyžamko nebo noční košilku na odpočinek
- pohodlné oblečení do třídy, které si děti samy poznají, pokud ne, nutno opět označit
- tepláky a starší boty pro pobyt na zahradě MŠ či vycházky
- pláštěnku (ne deštník) a vhodné boty - chodíme ven i když prší
- náhradní spodní prádlo a oblečení (pro případ nezvládnutí hygienických potřeb, polití …..)
- přezůvky do třídy (ne pantofle) - prosíme opět o označení
- na začátku školního roku balení papírových kapesníků a toaletního papíru
Co děti do MŠ nepotřebují
- prstýnky, přívěsky či řetízky – kvůli bezpečnosti i ztrátám nebo poškození, jinak dle zvážení rodičů
- žvýkačky
- různé drobné či ostré předměty
- bonbony, sladkosti - pouze v případě svátků či narozenin nebo po dohodě s učitelkami. Prosíme rodiče o zakoupení měkkých bonbonů a jejich předání učitelkám ve třídě.